BCS Group. Webs by Periferia Creative

Intervencions: Direcció d’art, Disseny d’interficies i interacció, Redacció creativa, Desenvolupament web, Gràfica publicitària, SEO.

Recomana-ho!

FacebookTwitterLinkedInGoogle+Email

BCS Agrícola necessitava resoldre un conjunt de webs per tal de cobrir el nou mercat objectiu a l’Amèrica Llatina i aconseguir més visibilitat comercial a la xarxa. Calia crear una web per cadascuna de les seves quatre marques, totes en dos idiomes i enfocades a tres regions comercials diferents. La gestió de continguts havia d’estar totalment centralitzada per facilitar la feina del seu departament comercial i de màrqueting i els sites havien de tenir un comportament responsable a tots els dispositius. I tot això posant de relleu el bagatge d’un dels grups empresarials més importants en el sector de la maquinària agrícola. Un gran repte pel que fa a l’arquitectura de la informació, el desenvolupament tècnic i el disseny d’interfícies.

bcs_home_comp

L’estratègia global de BCS requeria la possibilitat de segmentar el contingut de cada web segons l’usuari que la visita. En aquest sentit es van establir tres regions principals (Espanya, Portugal i Amèrica Llatina) per mostrar de forma dinàmica les extenses gammes de producte, promocions concretes, notícies i posts del bloc, en funció de la localització del visitant. D’aquesta manera és el mateix sistema qui determina la informació que mostrarà, adaptant-se a la realitat de l’usuari i als serveis i productes que estan actius a la seva regió.

L’equilibri entre estètica i funcionalitat era també un punt clau del projecte. Davant del repte que suposa l’exposició d’una gran quantitat de productes i informació, prevalia una bona planificació en l’arquitectura de la informació i en qüestions d’usabilitat i experiència d’usuari. Calia presentar els productes i la informació corporativa no només des d’un punt de vista publicitari sinó eficient, tècnic i usable. Sense perdre la nostra obsessió pel disseny, ens vam preocupar molt de què l’atractiu no li robés protagonisme a la funcionalitat. Tot gestionat amb comoditat des d’un back-office exclusiu.


Projecte desenvolupat amb voluntat responsive, per respondre a l’exigència de la variada gamma de navegadors i dispositius actuals en qualsevol dels quatre sites del grup BCS.

 

02.product_comp

Com gestionar de forma eficaç quatre webs en dos idiomes i amb serveis i productes variables segons la regió geogràfica de l’usuari? Amb una acurada planificació de l’estructura de continguts i de totes les variables possibles des del punt inicial del projecte.

Un dels grans reptes pel que fa a l’arquitectura de la informació ha estat la secció descriptiva de producte. Existien suficients similituds entre els diferents tipus de producte per a justificar una model de fitxa comuna per tot els elements del catàleg, però també suficients diferències per a necessitar aspectes personalitzats. Finalment vam optar per desenvolupar un sistema flexible d’informació que s’adapta bé a totes les gammes i famílies de totes les marques. Aconseguim una uniformitat visual i funcional, a la vegada que capacitat d’aportar a l’usuari tota la informació que aquest necessita.

Els sites compten també amb funcions específiques per fer comparativa tècnica de productes, així com mòduls de venda creuada i filtres per poder trobar ràpidament allò que busquem.


Calia resoldre un catàleg atractiu per prop de dos-cents productes tecnològicament complexos.


bcs_company_comp

Com a cor dels webs es va desenvolupar un gestor personalitzat, un back-office únic i amigable, amb funcions intuïtives que faciliten la gestió per part de personal no necessàriament tècnic, que compta amb la flexibilitat necessària per atendre totes les variables de cada marca, inclosa la gestió d’una àrea privada de distribuïdors i clients, així com de gestió de garanties de productes, sincronitzat amb el CRM del client.

A través d’aquest gestor tenim possibilitat de gestionar una estratègia SEO a cada una de les pàgines, editant slugs, descripcions i keywords rellevants.

Per últim, vam col·laborar activament amb el client en la pujada massiva dels continguts, per tal de realitzar-la amb les millors garanties i celeritat.


Treballar en equip per aconseguir objectius

Arribar a un equilibri entre funcionalitat i estètica, fiabilitat i gestió accessible, en un projecte com a aquest és un repte que només pot assolir-se treballant en equip, no només internament, com a agència, sinó amb el client, en cadascuna de les fases del projecte.

La prova més evident dels objectius assolits és una frase que ens va obsequiar el mateix client, un cop finalitzat el projecte:
“Són webs perfectes que serveixen, amb escreix, als propòsits i objectius de la companyia.”