lamp_logo

Intervencions: Community Management.

Recomana-ho!

FacebookTwitterLinkedInGoogle+Email

Lamp Lighting Solutions és una empresa establerta a Terrassa, Barcelona, dedicada a oferir solucions efectives d’il·luminació arquitectònica. Intuïnt la importància de la seva presència en un món tan actiu en xarxes socials com el de l’arquitectura i el lighting design, aquesta era una necessitat no coberta a la qual Perifèria va ajudar a donar forma.

Planificació i integració amb la empresa

La nostra primera tasca havia de centrar-se a conèixer internament l’empresa així com l’entorn corporatiu de la mateixa i el seu target, l’ecosistema on LAMP desenvolupa la seva activitat i es relaciona amb clients i corporacions. Sense aquest coneixement, només s’haguéssim pogut aplicar solucions estàndard que no ens haguessin portat més enllà d’una presència anecdòtica en xarxes però gràcies a ell comencem a conèixer perfils d’arquitectes, empreses d’il·luminació i lighting designers.

Aquest treball previ ens va permetre adoptar una solució personalitzada. Amb tota aquesta informació aconseguim establir un document rector que ens indica les accions clau a realitzar, les xarxes socials més propícies per aconseguir els nostres objectius, pautes de comportament en xarxes i protocols d’actuació en diferents situacions (contactes comercials, crisi de reputació, atenció al client). Com a punt final, vam establir els Key Performance Indicators que mesurarien el nostre progrés i èxit segons l’augment de la reputació de marca a la xarxa i el seu monitoratge, així com en atorgar als interessats en LAMP punts de reunió i canals de comunicació amb l’empresa.

lamp_01

Amb un perfil totalment enfocat al B2B, el repte de Perifèria era aconseguir un impacte positiu de la presència en xarxes socials, aconseguir extreure d’aquestes accions un valor estratègic.

LAMP Lighting xarxes socials B2B

Actuar

Seguidament es van crear els perfils corporatius, que en aquest cas inclouen Facebook, Twitter, LinkedIn i Youtube. Tal com s’estableix al document rector, les accions socials de LAMP i els continguts venen determinats tant per la xarxa on es comparteixen, com pels objectius marcats a cada una d’elles. Mentre que a Facebook actuem centrats a augmentar la reputació de marca, a LinkedIn volem aconseguir una xarxa de contactes a nivell de tècnics i directius que pugui ser origen d’accions comercials.

A partir d’aquí establim una rutina de treball amb fites diaries, mensuals i semestrals i una política de continguts, reflectida en un dossier periòdic que es pacta amb el Departament de Comunicació de LAMP per tal de mantenir una coherència de discurs amb la resta d’accions de l’empres així com integrar les noticies corporatives.

Si vols veure l’activitat de LAMP a les xarxes socials pots fer-ho al seu perfil corporatiu de Facebook, a la fanpage del Premis LAMP Lighting Solutions, a Twitter o a LinkedIn

lamp_03

Mesurar

Les actuacions a xarxes socials no acaben quan es publica un comentari, post, tweet o actualització a cada xarxa social.

De forma periòdica cal analitzar l’impacte que aquestes actuacions tenen i amb aquesta finalitat LAMP rep de forma periòdica un dossier estadístic on s’avalua cada xarxa de forma cronològica i vers els objectius marcats inicialment.

Conjuntament amb el departament de comunicació i la direcció de LAMP, aquestes dades ens permeten prendre decisions de futur, adaptant la feina diària a la realitat canviant del món digital.

Millorar

Modifiquem alló que no funciona i enfortim alló que sí, ens adaptem al canvi i enfoquem cap als objectius que LAMP requereix de la seva presència a xarxes socials.

Extraiem valor estratègic del coneixement que l’acció diària al voltant del target de LAMP ens proporciona. Monitoritzem la presència de la marca al món online i vetllem per la seva imatge.

Més enllà de les xarxes socials

Amb LAMP hem aconseguit assentar una presència online estable i ferma, creant un important punt de trobada corporatiu al mitjà digital i noves vies de comunicació directa amb l’empresa. Aportem aquest coneixement de l’activitat del target a xarxes socials i una analítica que a poc a poc, i a mesura del client, és una eina més pels departaments corresponents per millorar la percepció de marca i el màrqueting dels seus productes.

Les xarxes socials són un primer pas en un procés d’estratègia digital. Al llarg del temps que Perifèria ha col·laborat amb LAMP, hem aconseguit establir aquesta presència online com un valor clau en la seva comunicació i relació amb el client, projectant noves vies d’actuació de cara al futur amb els departaments de marketing i vendes.