Intervencions: Estratègies de branding, direcció d’art, gràfica publicitària, desenvolupament web i responsive design.
Abans de posar-nos a treballar directament amb la marca vam acordar realitzar varis concepts per intentar posar-nos d’acord (Periferia vs Ataula) en quin era l’esperit que havia d’impregnar la nova imatge del restaurant. No sempre cal realitzar aquesta tasca prèvia però amb 8.909,57 km de distància entre totes dues parts no sempre es veuen les coses de la mateixa manera, era millor no arriscar.
Vam començar creant un concept amb molta força expressiva i personalitat a priori semblava encertat en un entorn de tanta competència com Portland.
D’una banda trobem una figura relacionada amb BCN, a la qual “maltractem”, associant-la a elements gastronòmics, per aconseguir un efecte divertit i kitsch.
Vam continuar voler explorar un llenguatge més càlid i proper, basat en l’ús de la caligrafia i alguns elements il·lustrats que evidenciïn el tipus de cuina, tal com fan en els aparadors de molts bars de la BCN més auténtica.
Finalment vam apostar per formes aparentment espontànies que sedueixen per la seva forta personalitat. Creiem que també aporta una connotació de “artesania de mercat” tan habitual en la cuina mediterrània en general i la de BCN en particular.
Aquest va ser el concept escollit, encara que com més endavant veureu l’estil va variar considerablement.
Mateix concepte, mínima expressió.
En ocasions pot ser útil usar la marca amb una disposició molt més compacta com a element identificatiu. Afortunadament, podem resumir el concepte complet de Ataula en un únic caràcter que manté la seva càrrega conceptual com a abstracció d’una taula. D’aquesta forma, comptem amb un imagotip senzill, recognoscible i polivalent que podem aplicar a tot tipus de situacions: des de segells corporatius a samarretes, passant per un llarg etcètera. Amb prou feines dos traços que parlen sobre moltes, moltes coses.
Concepte Tapa
A manera de sistema, s’ha utilitzat una selecció d’icones lineals que podem usar de forma complementària a la marca. El fet de poder apilar-los a voluntat, dóna un joc suficient com per compondre diferents tipus de ‘tapes’, amb les quals crear petits segells distintius.
Al mateix temps, les icones són formalment compatibles amb la tipografia corporatiu i afegeixen un toc gestual i desenfadat que identifica millor a la cuina que ofereix Ataula.
Un site funcional
Ja sabem que quan es comença un negoci no sempre es disposa dels diners suficients per poder realitzar intervencions espectaculars, fins i tot a vegades no calen (per molt que a les agències de comunicació ens agradi innovar i embolicar la troca). Es el cas de Ataula necessitaven una web amb que poguesin gestionar el seu dia a dia, reserves, menús, esdeveniments, etc… i que transmetes la força visual que havíem donat a la resta d’elements corporatius, tot això sense tenir que invertir un gra pressupost. La solució va se utilitzar una plantilla wordpress com a base i vestir aquesta sencilla estructura amb la potent imatge creada.
El resultat es un site molt pràctic, fàcil de gestionar per el client i de gran impacte visual.
Si vols saber més coses sobre la imatge de Ataula, pots fer una ullada al manual corporatiu.
Per més informació sobre el projecte Ataula pots anar al seu site: ataulapdx.com