Emprenent en el sector dels mobile games amb Unlocked!
Aquest mes de juny va a ser molt especial per a nosaltres, per diversos motius. El més important d’ells és sens dubte la posada de llarg de Unlocked! el nostre primer videojoc, un projecte intern i molt personal de l’equip Perifèria Creative. Ja t’havíem avançat alguna cosa en un dels nostres anteriors posts.
Fa gairebé un any vam decidir que volíem emprendre aquesta nova aventura, creant un producte propi per comercialitzar-ho directament des de la marca Perifèria. La intenció va ser concentrar en el producte totes aquelles passions i habilitats que ens uneixen com a equip: disseny, jocs, narració/comunicació i entorn digital. Vam tenir la fortuna que Raúl Gil ja tenia a mitjà coure una brillant idea per desenvolupar un videojoc per a mòbil, molt orientat a explotar l’experiència tàctil dels smartphones de nova generació. Ens repartim les tasques per cobrir les necessitats de conceptualització, disseny i desenvolupament i vam establir un pla. Durant el camí forgem una estupenda aliança amb Desfici, un partner de primer nivell per afrontar els aspectes més tecnològics del projecte.
Unlocked! ha acabat sent un mobile game per iPhone, en el qual prenem el control d’un hàbil lladre refinat que haurà d’accedir a llocs secrets i ben protegits per recuperar unes misterioses peces per a un client no menys misteriós. De la mà d’una emocionant història que li farà viatjar per tota la Vella Europa, haurà de vulnerar sistemes de seguretat cada vegada més sofisticats, sempre a la màxima velocitat i amb gran precisió per no ser descobert. La mecànica del joc és tan simple com a addictiva, basada en gestos tàctils sobre la pantalla, que permeten obrir portes, esquivar làsers, activar palanques, girar rodes i prémer panells digitals. En el següent tràiler hem tractat de mostrar tot això en funcionament de la manera més entretinguda.
Des d’un punt de vista d’emprenedoria hem hagut de submergir-nos en la complexa i emergent realitat de la indústria del videojoc, per prendre decisions sobre el tipus de públic al que orientàvem el joc i la seva promoció, models de capitalització i la seva projecció internacional. A dia d’avui, moltes d’aquestes decisions ja comencen a tenir el seu efecte i a posicionar-nos en la realitat del sector.
Tal com comentava en arrencar el *post, aquest mes de juny tenim alguns moments importants per Unlocked! reservats en l’agenda: la seva estrena en l’ App Store de Apple i la seva presentació en esdeveniments especialitzats com el PAD Congress i el Gamelab de Barcelona. Sens dubte, i malgrat que l’any ha estat intens, gairebé etern en alguns aspectes, aquest és només el primer pas cap a noves aventures en les quals Perifèria Creative (a.k.a. Periferia Play) té molt a dir.
Descobreix tots els detalls del desenvolupament del joc en la web oficial de Unlocked!
Segueix el dia a dia del joc en Twitter i Facebook.