Rtve dona exemple d’estratègia digital

Rtve dona exemple d’estratègia digital

Tot i que la renovació en la estratègia digital de Rtve ja porta cert temps en marxa, aquest any s’ha consolidat plenament. Com a usuari dels seus serveis (principalment, com a fan de Rne3), he pogut valorar, día a día, les millores implantades i la satisfacció ha anat augmentant gradualment. Volia aprofitar aquest darrer post del 2011 per exposar-los com a exemple del que significa una feina ben feta en quant a comunicació en l’àmbit digital i en la xarxa social, resumint allò que em semblen punts clau en la seva estratègia.

Unitat, no uniformitat
Rtve està composada per diversos canals de TV i Radio, que només tenen en comú el seu finançament i la seva vocació pública. Pel demés, cada canal i cada programa té la seva personalitat. Han aconseguit que això es transmeti sota el mateix paraigües del core-branding creat per Summa. Gràcies al disseny gràfic, que prioritza els recursos visuals actualitzats i als widgets, també actualitzats, sempre tenim la sensació de frescor i actualitat.

Continguts de qualitat exposats de manera atractiva
Per mi, el punt més destacat. Si la estratègia de comunicació es bona, però no es vetlla per la seva implantació diària, no fem res. En aquest cas, tot l’equip de Rtve sembla molt ben coordinat i motivat. Els blogs, els podcasts i els continguts dels perfils socials tenen un nivell de diversitat, actualitat i qualitat que no deixa de sorprendre’m. Realment fa pensar en tot allò que ens hem perdut, anys enrere, quan no era possible que els diferents programes exposessin els seus continguts de forma tan detallada.

Diversificació de canals
A part de les pàgines més corporatives de cada canal o programa, trobem blogs, podcasts, vídeos, enquestes i un treball diari i ben integrat en els diferents perfils a les xarxes socials de cada programa. D’aquesta manera es pot gaudir del contingut de moltes maneres diferents, en funció del que ens vingui de gust o de les nostres possibilitats de connexió. A més, existeix també una App per smartphones que ens permet accedir a gran part d’aquest contingut amb comoditat. La coordinació entre els públics dels diferents canals i el producte final (els programes de TV o de ràdio, que al final són el seu producte) sembla funcionar molt bé, i es detecta constantment el feed-back entre els diferents followers socials i els continguts de la programació.

Ús de programari lliure
He detectat l’ús de programari lliure (Google Docs, per exemple) en diversos punts de la plataforma, cosa que em sembla un bon exemple de l’actitud d’un organisme públic.

En resum, un gran plantejament i una millor posada en escena d’una estratègia digital.

 

Leave a Reply